AI i kundesupport- og service: fra crapbot til chatbot

Stephen Alstrup

Stephen Alstrup
Hør Stephen Alstrups speak: Langelinie (slettes) Aarhus – 26. juni 2019

AI er ved at transformere flere brancher inkl. kundesupport og service. Et område som for mange virksomheder er et topkonkurrenceparameter.

Kunderne skal mødes på den supportkanal, der passer dem bedst, på det tidspunkt der passer dem bedst, samt på en intelligent og hurtig måde – og alle forudsigelser siger, at langt størstedelen af kommunikationen, inden for kort tid bliver mellem menneske og maskine/AI.  Chatbots vil overtage meget af dialogen, løse kundens problemer og hvis dette ikke er muligt, finde den rigtige medarbejder, således at man undgår viderestilling.

I dette oplæg vil Stephen Alstrup fortælle hvad der er muligt med AI og specielt chatbots til kundeservice og support.

Om Stephen Alstrup

Professor i Datalogi Københavns Universitet

CEO SupWiz

Professor i datalogi, Københavns Universitet/CEO SupWiz. Leder af algoritmedelen for Danmarks største Big Data/Machine Learning forskningsprojekt. Medlem af Københavns kommune IT-projektråd, tænketanken, erhvervsministeriets disruption taskforce, vismandsråd. Stifter/CEO af algoritme Octoshape – en af Danmarks største IT-succeser, med hundredvis af millioner af installeret software, og ifølge pressen solgt for tæt på en milliard. Han stiftede endvidere med fem andre personer IT-Universitetet i København.

Stephen Alstrups algoritmeresultater er valgt til at være blandt de 10 vigtigste i hele verden i 2016, og blandt de 50 vigtigste teoretiske resultater i 2017. Medstifter af algoritmegrundforskningscentret BARC og leder af en række andre projekter.

Stephen modtog i januar 2019 med SupWiz Danmarks største innovationspris af Tommy Ahlers for de resultater som SupWiz’ banebrydende AI kundeserviceplatform har opnået. https://www.supwiz.com/blog/2019/2/1/supwiz-wins-prestigious-innovation-prize

Tilbage til oversigten