Podcastlytning i et kommercielt perspektiv

Sigrid Saabye

sigrid saabye
Hør Sigrid Saabyes speak: Aarhus Islands Brygge

Som podcastlytter har du frit valg på alle hylder. Du har muligheden for at udvælge indhold blandt tusindvis af gratis tilbud fra hele verden, der fuldkomment matcher både dine interesser, situation og humør, og du kan høre det når som helst og hvor som helst. Men med dette absolut frie valg, hvordan udvælger vi så? Hvad går vi efter on demand? Hvilken rolle spiller podcasten i vores hverdag? Og ikke mindst: hvilke potentialer rummer podcasten rent kommercielt?

Sigrid Saabye giver dig en karakteristik af podcasten som medie og et unikt indblik i podcastlytternes brug af det. Hun udpeger de væsentligste kommercielle muligheder og kommer med gode råd til, hvordan man som virksomhed kommer godt i gang med at podcaste – eller på anden vis når sin målgruppe via podcastmediet.

Om Sigrid Saabye

Forsker i podcasts

Aarhus Universitet

Sigrid Nielsen Saabye er ph.d.-studerende på Aarhus Universitet, hvor hun forsker i podcastlytning i hverdagslivet og underviser i et kandidatfag om podcasts og podcastproduktion.

Foto: Peter Lund Krogsøe, Krogsøe Foto

Tilbage til oversigten