Retail vs. Marketplace - de moderigtige beslutninger

Lars Andersen

Lars Andersen

Hvem tager beslutningerne hos dig? Og hvornår er beslutningerne rigtige?

Når det handler om kontrol i værdikæden, om at skabe muligheder for både kunder og partnere, samt at beslutte hvad grundlaget for din forretning er, så har du sikkert ramt både rigtigt og forkert med dine beslutninger.

Hos Zalando er målet at blive “the Starting Point for Fashion”. Udfordringen er at opnå denne position, når diversiteten er et vilkår. Denne diversitet findes på tværs af forretningsmodeller og industrier og giver både muligheder og udfordringer. I løbet af 30 minutter får du et indblik i netop denne udfordring med afsæt i Lars arbejde i Zalando – samt indspark til nogle af de spørgsmål, du bør stille uanset branche, størrelse eller ambition.

Om Lars Andersen

Product Owner i Merchant Operations

Zalando

Lars Andersen er Product Owner i Merchant Operations hos Zalando. Merchant Operations er kernen i Zalandos transformation fra traditionel e-retailer til e-commerce platform. Platformens formål er at styrke både brands og retailere for at give kunderne en bedre og bredere kundeoplevelse.
Før Zalando var Lars hos Lazada, som er endel af Alibabas økosystem i Asien. Her var hans fokus på udvikling af partnere samt værktøjer, der driver vækst og kvalitet for både kunder og platform. I denne periode voksede platformen fra 50.000 til 150.000 virksomheder. Derefter var Lars en del af opbygningen af endnu en Asiatisk e-commerce platform for Travel Retail under AirAsia, som er et af Asiens største lavprisflyselskaber. Her kombineres indsigt fra et flyselskab, retail trends og kundesegmentering for at tilbyde en unik oplevelse.

Tilbage til oversigten