Subscription & Sustainability

Jonas Juul Jeppesen

Jonas Juul Jeppesen

To af tidens meget varme emner har en masse med hinanden at gøre!
Abonnementsforretningsmodellen har stort potentiale for at understøtte kravet om øget bæredygtighed. Eksempelvis er madspild lavere i abonnementskasserne, end når vi selv plukker varer i supermarkederne, og produktlevetiden er længere, når ejerskabet flytter fra forbruger til producent (from ownership til usership). Med øget forudsigelighed, mere produktionsansvarlighed og deleøkonomiske greb er abonnementsmodellen stærk som forretningens motor.
Jonas fra Subscrybe vil fremvise inspirationscases, gennemgå abonnementsmodeller og tydeliggøre, hvordan det er muligt at finde genvej til øget bæredygtighed for alle virksomheder.

Om Jonas Juul Jeppesen

Direktør

Subscrybe

Jonas har arbejdet med abonnementsinnovation og -optimering, siden abonnement var noget man i midt 90’erne og med frygt og bæven købte i et kuponhæfte eller af en jeg-siger-dit-fornavn-i-hver-anden-sætning-telefonsælger!
I Subscrybe har Jonas og temaet hjulpet mere end 120 skandinaviske virksomheder og netop være aktiv del i, at abonnement herhjemme er blevet yderst populært hos både forbrugere og virksomheder – på tværs af alle brancher. Morgendagens abonnementsforretning skal naturligvis understøtte forbrugernes og virksomheders krav om øget bæredygtighed – både for menneskers, klodens og for profittens skyld. Dette er en essentiel drivkraften for Jonas og Subscrybe.

Tilbage til oversigten