Succes med loyalitetsprogram i en branche med skarp konkurrence

Jørgen Christensen

Da Small Danish Hotels i 2016 lavede ny strategiplan, var en vigtig brik i strategien at lancere et nyt loyalitetsprogram, der kunne styrke gæsternes loyalitet overfor kædens hoteller, og dermed styrke den langsigtede indtjeningsevne for hotellerne i kæden.
Her 4 år senere er programmet en stor success, og Jørgen Christensen fortæller mere om både strategien og de mange praktiske udfordringer, der har været undervejs.
Han vil blandt andet komme ind på, hvordan det lykkedes at 3-doble antallet af medlemmer og få data fra hotellernes 5 forskellige bookingsystemer samlet, så man kunne undgå de mange manuelle processer, der var en del af hverdagen inden det nye program blev lanceret.

Oplægget er delt med Direktør hos Yulsn A/S, Torben Rasmussen, som i den sidste del af indlægget fortæller om de tekniske udfordringer og løsninger i loyalitetsprogrammet.
Torben Rasmussen er iværksætter og specialist i marketingteknologi. Han har arbejdet med loyalitetsprogrammer, marketing automation, email marketing og gamification siden 1999.

Om Small Danish Hotels 
Small Danish Hotels er en frivillig forening med ca. 70 danske hoteller, kroer, slotte og herregårde som medlemmer. På foreningens kontor i Horsens sidder en lille stab af medarbejdere, som varetager administration, kundeservice og hele den fælles markedsføring af medlemshotellerne.
I hotelbranchen er de store internationale bookingsider et to-ægget sværd for hotellerne. På den ene side leverer de mange gæster, på den anden side sætter de indtjeningen under pres og tager ”ejerskab” over gæsternes sparsomme loyalitet.

Om Jørgen Christensen

Direktør

Small Danish Hotels

Jørgen har været direktør hos Small Danish Hotels siden 2002, og har dermed stået i spidsen for foreningens store arbejde med at navigere kædens hoteller succesfuldt igennem den digitale transformation som branchen har oplevet gennem de sidste 20 år.

Tilbage til oversigten