Jens Hagbard Grønkjær

BI til e-commerce: Træf beslutninger på baggrund af fakta

(Tech Lounge)

Udnytter din virksomhed egne og eksterne data til at træffe kvalificerede, forretningsmæssige beslutninger? Med Business Intelligence – eller Predictive Analytics – får du indsigt i forretningens udvikling generelt, hvilket gør det nemmere at fokusere indsatser fremadrettet. Metoden visualiserer også, hvilke dele af dit e-commerce setup, der kræver større fokus og optimering. Endelig gør data dig klogere på dine kunder og deres individuelle adfærd.

Vores erfaring viser, at selv et simpelt setup kan gøre en stor forskel. Jens Hagbard Grønkjær viser konkrete eksempler fra Webapoteket, DuGlemmerDetAldrig og Molslinjen, der har droppet mavefornemmelsen og får den rigtige information skubbet ud til de rigtige personer – på det rigtige tidspunkt.

Jens Hagbard Grønkjær

Business Intelligence Manager

Novicell

Jens er uddannet Cand.oecon. og har siden 2000 arbejdet som analytiker og analysechef i en række store danske virksomheder, heriblandt TDC, Danske Bank og De Gule Sider.

Jens er tidligere afdelingsleder hos Innofactor med særligt fokus på Business Intelligence og er nu leder af Novicells Business Intelligence-afdeling, hvor han arbejder med Advanced Analytics, Machine Learning, Power BI, Big Data, Data Insight, datawarehouse og analyse.

Tilbage til oversigten