Fra Explainers til Originals

Jannick Blaksmark

Jannick Blaksmark
Hør Jannick Blaksmarks speak: Langelinie – 13. juni 2019 Aarhus – 26. juni 2019

Videostrategi på steroider

En fortælling om at bevæge sig fra brand til broadcaster

”Vi vil være førende innovatører i optimering af budskaber via visuelle medier” lød det i Kræftens Bekæmpelses ambitiøse videostrategi fra 2017.

Det redaktionelle videoteam er nu sat, organisationen er siden ’17 udkommet med over 2.000 videoer i short og middleform – videoer, der er blevet set mere end 80 millioner gange. Danmarks største NGO tænker nu – fra frivillige til ansatte – ”video først” hvilket trods alle algoritme-odds har løftet det organiske reach på sociale medier og har hjulpet huset med at komme i mål med en lang række fundraising og forebyggelses-KPI’er

Vi står nu overfor næste strategiske landvinding – Long Forms. Med konceptet ”Kræftens Bekæmpelse – Originals” tager vi nu det sidste store skridt fra Brand til Broadcaster. Målet er igen ambitiøst. Fra Q4 2019 skal vi, på lige fod med landets største mediehuse, kunne sætte vores mål og vision i spil gennem eksempelvis fiktion, reportage, dokumentar, livsstil. I denne talk vil Jannick Blaksmark fortælle om learnings og praktiske erfaringer fra arbejdet med videostrategien, samt løfte sløret for den kommende ”Originals”-strategi

Om Jannick Blaksmark

Head of Social & Creative

Kræftens Bekæmpelse

Med en baggrund som Digital Art Director og Kreativ Konceptudvikler fra TV- og musikbranchen har Jannick Blaksmark som Head of Social & Creative hos Kræftens Bekæmpelse udformet strategien og sat teamet, der disse år løfter Danmarks største NGO over i en virkelighed som broadcaster. Jannick har flere internationale priser med i bagagen for sine digitale og social media-bårne kampagner udviklet b.la. for TV 2.

Tilbage til oversigten