Medlemsklub? Det lyder lidt støvet men er mere aktuelt end nogensinde!!

Jakob Søderberg

Siden Jeff Bezos og Amazon har gjort sit indtog har man kunnet læse hvordan retail-forretninger har kæmpet for overlevelse. Og det er ikke så underligt. For det er en ny virkelighed traditionelle erhverv pludselig skal forholde sig til. Mange ser online handel og “brick and mortar” (fysiske) forretninger som modsætninger. Det er det ikke. Tværtimod. Forudsigelig indtjening, dyb kunde indsigt og skabelsen af et community der ”sælger” dit brand er nogle af de afledte effekter af en stærk kundeklub.

Lululemon, REI og Target er de cases Jakob fra Upodi inddrager i sit indlæg om medlemsklubber. Det sker med afsæt i hans egne erfaringer fra sin tid i USA Palo Alto, Californien.

Om Jakob Søderberg

CRO

Upodi

Jakob har arbejdet med B2B salg- og marketing i 25 år. Som co-founder i softwarevirksomheden ARPEDIO har han selv taget turen fra startup til etablering på udenlandske markeder og har i perioden 2014 – 2018 opholdt sig mere i USA end i Danmark. I to år arbejdede han på Innovationscentre Denmark i Silicon Valley, hvor han hjalp og rådgav danske tech-virksomheder med alt fra growth-hacking, subscription based business models til investor pitches på Sand Hill Road.
Nu er han Head of Commercial hos Upodi en dansk Subsription Management og Recurring Billing platform der har kunder som Lunar, Goodiebox og Bianco Footwear.

Tilbage til oversigten